Vaak genoeg online, informatie zoekend en publicerend, om via diverse wegen medesurfers met soortgelijke interesses te boeien. Muziek, IT, websites, genealogie, fotografie, nieuwe vormen van communicatie en interessante sites zijn gemeenplaatsen.

06 maart 2009

De user experience van meterstanden doorgeven

Handig, dat via internet kunnen doorgeven van de meterstanden van gas, water en elektra aan de netbeheerder. Het heeft heel wat meteropnemers de mogelijkheid gegeven boeiender werk te zoeken. Pincode Telenet International (PTI), de organisatie die achter veel van de speciale meterstanden websites en 0800-nummers van grote namen als Essent en Rendo, schuilgaat, wordt geacht voor een goede integratie met de site en gewenste user experience te zorgen. Want, zo'n meteropname is één van de zeldzame klantcontacten met de netbeheerder per jaar.

Dit weekend was het de beurt aan gasnetbeheerder Rendo. De jaaropname meterstanden kon ik doorgeven op www.meterstanden.rendo.nl. Meteen werd ik doorgeleid naar http://rendo.pti.nl/web/rendo.php. Denk je zuinig aan gedaan te hebben met je gasverbruik, krijg je onderstaande waarschuwing.

De meteropname klopte toch echt. Even verderop als je de keuze hebt gehad een bevestiging per e-mail te ontvangen en het scherm wilt sluiten, werkt de knop sluiten niet. Wel popt onderstaand schermpje op, waar een wonderlijk zogenaamd zinnetje Nederlands in verwerkt is.

Je zou haast gaan denken dat het expres is gedaan. Rendo als netbeheerder in het zuiden van Drenthe en noorden van Overijssel, dus bot, boers en provinciaals, het Nederlands niet voldoende machtig.

Labels: ,

This page is powered by Blogger. Isn't yours? eXTReMe Tracker