Vaak genoeg online, informatie zoekend en publicerend, om via diverse wegen medesurfers met soortgelijke interesses te boeien. Muziek, IT, websites, genealogie, fotografie, nieuwe vormen van communicatie en interessante sites zijn gemeenplaatsen.

07 november 2009

Online tv-kijken met TvTutti en Jinni

De makers van Kijkdirect.nl, een overzichtspagina van tv-programma's die ik vorig jaar beschreef in Televisie via computer in orde zijn terug met TvTutti.nl. Dat is prettig voor de jongeren die - volgens onderzoek - steeds meer online 'tv' kijken.

Je kunt er grasduinen in de online archieven van zowel de publieke als commerciële omroepen. TvTutti is zo de nuttige laag bovenop Uitzendinggemist.nl, RTLgemist.nl en SBS Gemist.

Door programma's te waarderen met een + of -, kan TvTutti je aanbevelingen doen. Daarmee staat niet zozeer het 'gemist' zijn of de 'programmagids' centraal, maar de bezoeker die bepaalde programma's wil zien. Een programmagids ontbreekt sowieso op TvTutti, naar wens kun je programma's van de laatste 24 uur, laatste 2, 7 of 30 dagen zien en doorzoeken.

Jinni
De nieuwe video search engine Jinni presenteert zichzelf als "first taste engine". Jinni maakt gebruik van semantic search technology en persoonlijke aanbevelingen, gebaseerd op Natural Language Processing. Onder de motorkap zit de Movie Genome, samengesteld door filmprofessionals die duizenden filmtitels van tags rond plot, mood, style, setting, soundtrack, etc. hebben voorzien.

De proef op de som. Jinni kent geen Nederlands en lijkt een nog wat strakke voorkeur voor de eigen tags te hebben. Een zoekopdracht als 'christian music' levert geen resultaten. Concrete titels doen het beter, of het verfijnen van je zoekbereik aan de hand van tags geven wel goede resultaten, zoals hieronder het 21e eeuwse in Israël afspelende The Secrets.

Naast bijbehorende foto's, informatie over verwante films, filmrecensies, tweets, social bookmarking, waardering en eigen social networking features, heeft de zoekmachine in elk geval de potentie filmliefhebbers om zich heen te verzamelen.

Online bekijken van clips of home video's is mogelijk, klik je op 'watch it' bij een reguliere film, krijg je overzicht met de online verkopers als Amazon, iTunes en NetFlix.

Labels: ,

09 oktober 2009

Televisie of monitor of display?

Decennia lang was de televisie de kijkbuis waar omheen andere meubels, apparatuur en dus jij en ik als kijker gepositioneerd werden. De tv stond centraal, kijkcijfers werden belangrijker en kunnen meepraten over dat ene programma van gisteravond een sociale last.

De tijden zijn veranderd. Nieuws pakken we overal vandaan, van RSS feeds tot e-mail alert en Journaal24 tot het schoolplein en voetbalveld. TV series huur je als DVD, bekijk je (on demand) online. Specifieke interessante programma's neem je - ouderwets - op op video en bekijk je op het moment dat het je uitkomt. En toch zie ik her en der initiatieven oppoppen die de tv (weer) centraal willen stellen in plaats van de computer monitor of display van de mobiel.

De Opera browser is sinds 1 september gratis op het internetkanaal van de Nintendo Wii te installeren. Mooi, natuurlijk heb ik dat gedaan. Voor het bekijken van Youtube filmpjes is dat aardig, maar de opmaak van veel andere webpagina's is absoluut ongeschikt voor de resolutie van de Wii. Het 'intikken', beter aanwijzen van tekens met de Wii remote gaat te traag.

TVersity
TVersity is een media server die content van je eigen computer en internet kan streamen naar devices als Nintendo Wii, DLNA spelcomputers, iPhone en BlackBerry. Eleganter en makkelijker dan DVI kabels door de huiskamer of aparte netwerk hardware die (ook) via WiFi content streamen.

Uitzendinggemist op Playstation
Sony wil Uitzendinggemist op het Playstation Network brengen. Sony test met de NOS en BBC manieren waarop omroepen hun videocontent via het PlayStation Network van de fabrikant kunnen ontsluiten. Hoewel de BBC als eerste van start zal gaan met het aanbieden van content, verwacht de NOS nog dit najaar aan te kunnen sluiten.

Programmagids op de mobiel
En wil je je mobieltje als startpunt voor een televisie-uitzending moet je nog even geduld hebben voordat de Publieke Omroep haar mobiele versie van de programmagids gereed heeft.

Labels: , ,

06 september 2009

Eenheid bewaren

Onvermijdelijk na maanden van uitgelekte naakfoto's, protesten rond het voorgenomen format Er loopt een man over het water, schorsen, schuren en met elkaar in gesprek zijn: het vertrek per 1 oktober aanstaande van programmamaker Arie Boomsma bij de Evangelische Omroep.
"Beiden hebben we het verlangen te laten zien dat een leven met God waardevol is. Maar we verschillen van mening over de manier waarop we dat willen en kunnen doen. Dat is jammer. Arie Boomsma is een prettige en getalenteerde collega. Hij weet als geen ander het gesprek aan te gaan over Jezus op plekken waar dat niet vanzelfsprekend is. Wij gaan door om in het publieke bestel Gods liefde en genade zichtbaar te maken."
Een dergelijke situatie roept weer eens vragen op als:
- hoeveel vrijheid gun je elkaar in het nastreven van ogenschijnlijk gezamenlijke doelstellingen?
- is er eenheid op hoofdzaken, vrijheid op bijzaken en liefde in alle zaken?
- welke achterban of doelgroep heeft de meeste invloed en hoe gevoelig moet je daarvoor zijn?

Net als het vurige gebed van Jezus Christus tot Zijn Vader in Johannes 17 roept de apostel Paulus ons als christenen op:
"Ik, die gevangenzit omwille van de Heer, vraag u dan ook dringend de weg te gaan die past bij de roeping die u hebt ontvangen: wees steeds bescheiden, zachtmoedig en geduldig, en verdraag elkaar uit liefde. Span u in om door de samenbindende kracht van de vrede de eenheid te bewaren die de Geest u geeft: één lichaam en één geest, zoals u één hoop hebt op grond van uw roeping, één Heer, één geloof, één doop, één God en Vader van allen, die boven allen, door allen en in allen is."
(Efeziërs 4 verzen 1-6).

Laten we om te beginnen het beëindigen van een arbeidsovereenkomst niet gelijkstellen aan excommunicatie of het veroordelen van - in dit geval - Arie. Diversity rules! Eenheid des te meer!

Labels: , ,

30 juni 2009

Welke ISP krijgt van jou de zak?

De afgelopen week leek haast elke abri onderweg voorzien van advertenties van Dezak.nl, waarin beeldmerken van internet service providers (ISP) als Ziggo, HetNet, UPC, Alice en XS4All een papieren zak over hun kop hebben gekregen, maar nog net zo goed zichtbaar zijn, dat je ze 'herkent'. Tekenend hoe klein deel van een beeldmerk of logo je nodig hebt om het bijbehorende merk te kennen. Ditzo deed het voor de introductie met Datzo.

Op de website dezak.nl kon je je e-mailadres achterlaten en vragen beantwoorden over de reden waarom je je ISP de zak zou geven en hoeveel je betaalt voor internet, telefonie en televisie samen. Dat rook naar een ISP, beter triple play aanbieder, die over de rug van bekende andere aanbieders eigen marktaandeel zoekt.

Daarvoor moet je toch echt met een inhoudelijk goede aanbieding komen in een verzadigde markt als die rond telefonie, internet en televisie, waarin prijs, snelheid en zenderpakket onderscheidend kunnen zijn, en goede customer service wel altijd een goede belofte zonder adequate invulling zal blijven.

Dinsdag 30 juni ergens tussen de huis-aan-huis bladen een zak: Tele2 dus. Born to be cheap, maar ook born to be boring.

Labels: , ,

19 november 2008

Zo vader zo zoon - Knight Rider

OK, in de jaren '70 was Zo Vader, Zo Zoon favoriet, maar daarover vandaag niet. De jaren '80 serie Knight Rider is terug op de Nederlandse buis. Op werkdagen kan ik van 18.55-19.55u met zoon Johan meegenieten op RTL7. Bij NBC in de Verenigde Staten televisiekijkers tegenwoordig wekelijks nieuwe aflevering van de vernieuwde KITT en Michael bekijken, lucky ones.

Uit pure nostalgie heb ik mezelf getracteerd op onderstaande afleveringen en onthullingen op Youtube om weer 'into' Knight Rider te komen. Heb je ook weer een half uur kijkplezier.

Myth Busters - rijdend een truck in?


Airwolf versus Knight Rider deel 1 & 2


Airwolf versus Knight Rider deel 4

Labels: ,

26 oktober 2008

Nationale Bijbeltest op 28 oktober

Zoals elk jaar vinden de NCRV en EO elkaar in de productie van de Nationale Bijbeltest. Ook vind de test op bijbelkennis plaats in het kader van de Bijbel10daagse die het Nederlands Bijbelgenootschap organiseert van 24 tot en met 31 oktober. In deze Bijbel10daagse is het thema De bijbel tussen trend en traditie.

Voor de tv-quiz, dinsdag 28 oktober 20.30u op Nederland 2, zijn Jan Slagter (MAX), arts Robert Schoemacher, Tatjana Simic, Catherine Keyl, moslima Esmaa Alariachi (De Meiden van halal) en D66-politicus Boris van der Ham uitgenodigd. Vijf publieksgroepen (Zeelieden, Doodgravers, Kickboksters, Personal coaches en Corpsballen) gaan met de 5 Bekende Nederlanders de strijd. Bert van Leeuwen en Jacobine Geel leggen hun 36 grappige, onverwachte en herkenbare vragen voor over de bijbel in de Nederlandse cultuur.

Er zijn 6 categorieën:
1. Bijbel en Royalty. Alles over celebrity’s, wijze koningen en rijke mannen en vrouwen. Ben jij op de hoogte?
2. Bijbel en Travel. Liften, eilandhoppen en pelgrimstochten. De categorie voor de echte reisverslaafde!
3. Bijbel en Design. Gadgets in de Bijbel en de laatste mode op het gebied van kunst en kitch. Laat je inspireren!
4. Bijbel en Religie. Wat hebben idolen, voetbalstadions en clubliederen met de Bijbel te maken?
5. Bijbel en Opvoeding. Driftbuien, scheldpartijen en huisarrest. Misschien kun je er nog wat van leren!
6. Bijbel en Finance. De hele wereld is weer even met de neus op de feiten gedrukt. Hoe waren financiele zaken geregeld in de tijd van de Bijbel?

Muzikale omlijsting doet het gospelkoor Inside Out, dat de dag erop officieel hun nieuwe CD Alive In You uitbrengt.

Meespelen kan live via www.nationalebijbeltest.nl of SMS. In een scoreformulier (pdf) is al voorzien.

Labels: , , ,

02 oktober 2008

Belofte interactieve televisie wordt werkelijkheid

Interactieve TV van KPN
Met Interactieve TV van KPN is digitale televisie met een aantal extra's. Het biedt een uitgebreid pakket van televisiezenders, films en tv-series op aanvraag en informatiediensten. Nieuw is de mogelijkheid zelf je televisie'avond' samen te stellen.

Interactieve TV van KPN wordt geleverd met een harddisk recorder waarop je tot 100 uur aan televisieprogramma's kunt opnemen. Via de Elektronische programmagids selecteer je wat je wilt zien. Via de optie Uitzending Gemist (bekend van internet) kun je veel programma's gedurende 10 dagen op je televisie terugkijken. Zenderpakketten. Interactieve tv vereist wel internet van KPN!

Interactieve TV van Ziggo
Momenteel alleen nog beschikbaar voor het voormalige Casema verspreidingsgebied, maar vanaf eind 2008 voor alle Ziggo abonnees beschikbaar: Interactieve tv. Het installatiepakket bevat een Cisco HD-ontvanger met een flinke harde schijf (OK, die kost dan ook momenteel nog EUR 429, dus het is even een investering). Voortaan kun je kijken en opnemen in HD-kwaliteit. Tot 1 oktober 2008 worden geen abonnementskosten voor de interactieve pakketten: Programma Gemist en TV-theek berekend.

Programma Gemist biedt tot 10 dagen terug de mogelijkeden om programma's van de Publieke Omroep (als tegenhanger van de website www.uitzendinggemist.nl) en een selectie uit tv-programma's van SBS, Veronica, Jetix, MTV en Nickelodeon en de regionale omroepen te bekijken op het moment dat het jou uitkomt.

Met het TV-theek pakket krijg je een selectie van films, tv-series en (kinder)programma's, deels in HD. Op termijn kun je ook losse films en series bestellen en per keer betalen.

Labels:

08 juni 2008

Genesis meets marketing is controverse

Was de discussie over creationisme in het onderwijs net zo'n beetje gaan liggen, ontdekten marketeers het bijbelboek Genesis weer eens. De zondeval, functioneel bloot, verleidingstechnieken, enzo. Immers, bloot doet kopen.

Kellogg's meer fruit dan vroeger
De in mei gelanceerde Kellog's bevat meer fruit dan vroeger campagne met Sneeuwwitje en Eva, een idee van reclamebureau JWT deed de SGP hier op de achterste benen staan.

Op deze manier de zondeval behapbaar maken, leek de gereformeerden geen goed idee.

Ben je tegen een homsexuele partner verzekerbaar?

Centraal Beheer Achmea maakte onderstaand spotje met een homosexuele Adam (is wel wat lastig om de aarde te bevolken), waarbij de link met verzekeren even zoek(en) is. Omdat de verzekeraar geen gelovigen of homosexuelen wilde kwetsen, belandde het spotje niet in de STER commercials, maar wel op het web, waar Adformatie de spot oppikte. De aantrekkingskracht van filmpjes op Youtube deed de rest. (On)bedoeld dus toch gebruik van het filmpje om 'Apeldoorn te bellen'.

Niets nieuws onder de zon. De spot zou, zoals ik september 2007 bij de lancering van de Finse ambulance CB-commercial al meldde, het alternatief zijn.

Adam & Eve - schoenen of andere leerproducten
Waar je Eve & Adam schoenen online zou willen bekijken of kopen, is het oppassen. Tik je onbdoeld adameve.com in, kom je op Amerika's bekendste reseller van adult products om het netjes uit te drukken.


Nagedachten
Betekent het opvoeren van Adam en Eva met vijgenbladeren in de Centraal Beheer spot impliciet erkennen dat homosexualiteit zonde is? Lees de volgorde van volmaakte schepping - opstandigheid tegen God - ontdekken dat je naakt bent - je schaamte bedekken Genesis 3 maar na. Hadden de makers willen communiceren, dat homosexualiteit door God gewild was, hadden ze niet alleen een blije Adam en Eva, maar ook volledig naakte versie moeten tonen. Dat had wel op andere bezwaren gestuit, dat is me duidelijk.

En als er tegenwoordig meer fruit dan vroeger is, wordt daarmee niet aangegeven, dat bij het naderen van de eindtijd de zonde toeneemt, of in elk geval de verleidingen toenemen? Lees Mattheüs 24 maar na.

En ook het speelgoed voor volwassenen kun je opvatten als: seksualiteit is voor volwassenen, een Adam en Eva die bij elkaar passen en door God bij elkaar zijn gebracht. Genesis 1 en 2 beschrijven dit. De verbaasde reactie van Eva op de homosexuele Adam in de Centraal Beheer commercial is wat anders dan
"Eindelijk een gelijk aan mij, mijn eigen gebeente, mijn eigen vlees, een die zal heten: vrouw, een uit een man gebouwd."
Zo zie je maar, als jeugdgroepleider of onderwijzer kun je best wat met de actualiteit of reclamespot, ook binnen kerk of gemeente. Kruisbestuiving tussen marketing en religie kun je ook aangrijpen als kans.

Labels: , , ,

29 mei 2008

Scheiss Metafor

Ik zie niet veel commercials op tv, maar met de laatste Bavaria inhaker op het naderende EK, waarin het Oostenrijkse one hit wonder Opus (Life is Life) dankzij een blikje Bavaria een passende metafoor voor het leven vindt, moest ik wel hard lachen.

OK, de associatie met de "rijmelarij van likmevestje" met volkszanger Barry (Harry Glotzbach), een commercial voor Holland Casino, is snel gemaakt.

The art of songwriting, breder getrokken: kunst, is het zoeken naar metaforen, beelden, manieren om gedachten uit te drukken. De diskwalificaties rijmelarij van likmevestje of scheiss Metafor (uit de commercial met Opus) wil je dan natuurlijk niet hebben.

Platgetreden paden zijn er al genoeg, je komt ze in allerlei kunstvormen tegen. Als recensent van muziek heb ik er vele moeten voorzien van kwalificaties, zonder de artiest in kwestie tezeer te beschadigen. OK, woorden schieten soms tekort, maar God gaf ons (ogenschijnlijk een deel van de mensheid) ook talent en creativiteit, dus er is heel veel mogelijk in taal, schilderkunst, muziek, zelfs in tv-commercials. Dat ik in de e-mail oproep van de STER vorige week om nominaties door te geven voor de Gouden Loekie niet één echt leuke kon vinden, zegt ook veel over mijn perceptie van benut talent in de totstandkoming van reclamespotjes. En dat er nog een gat tussen commerciële uitingen en daadwerkelijke aankopen zit, weet ik ook. En dat is pas Scheisse voor verkopers!

Labels: , ,

05 februari 2008

Televisie via computer in orde

Uitzendinggemist.nl en RTLGemist.nl
Uitzendiggemist.nl, een initiatief van de Publieke Omroep is er al een tijd. Datzelfde geldt voor RTL Gemist.nl. Deeloplossingen. SBS biedt een dergelijke optie niet. Hieronder een aantal initiatieven om tv op je pc te kunnen kijken.

Kijkdirect.nl
Het portal Kijkdirect.nl biedt ruim 500 gratis web tv-kanalen uit 20 landen. Jens Borghardt, de maker, claimt dat dit portal uniek is in het kunnen samenstellen van de eigen favorietenlijst. Kijkdirect richt zich op de gratis themakanalen. Nederland 1, 2 of 3 tref je er niet aan, het NOS Journaal wel, en zenders als RTL-Z en AT5 ook. Voor elk van de 20 landen wordt de bezoeker in de eigen taal aangesproken en wordt een afgestemd kanalenaanbod gedaan. De website kent categorieën als algemeen, nieuws, muziek, sport en regionale televisie.

Het is klikken en kijken, er wordt geen programmagids aangeboden.

TVopjepc
TVopjepc is een portal, dat naast ontsluiting van bijvoorbeeld uitzendinggemist en diverse themakanalen zelf ook programmabeschrijvingen levert en uitzendingen uit het recente verleden of in de nabije toekomst onder je aandacht brengt. Je kunt uitzendingen opsporen aan de hand van titel, dag, genre en omroep.


PCZapper

PCZapper is een verzameling producten rondom het bekijken en beleven van gratis tv-zenders op internet, internetvideo en de video's en films op je eigen pc. Via een software download krijg je een ordening van alle streams. KPN participeert inmiddels in dit bedrijf.

De interface doet denken aan Microsoft Media Center.

Nederland-tv
Nederland-tv biedt een mozaïekscherm met tv-programma's, maar ook thema's als radio, muziek, nieuws, voetbal, sport, beursnieuws en speelfilm. De site is alleen een portaal. De content wordt via de sites van de aanbieders afgespeeld.


Kanalenkiezer
Kanalenkiezer biedt momenteel 3145 kanalen in verschillende thema's, van nieuws, entertainment tot shopping en erotiek uit diverse landen. Nieuw in het aanbod zijn onder meer Horror Channel, Old Cartoon TV en Nickelodeon USA. Afspelen van de streams vindt op kanalenkiezer zelf plaats zonder dat een nieuw scherm geopend wordt. Wel zo handig bij het zappen. Grappig vond ik zelf Aquarium TV dat live beelden laat zien van een aquarium in Georgia.


----------------
In de mediaspeler: Big Daddy Weave - Be Your Everything (LP Version)
via FoxyTunes

Labels: , , , ,

14 december 2007

Annemarie van Gaal over ondernemerschap

Gisteravond was Annemarie van Gaal te gast bij Capgemini's lezingenserie Masters in Business. Van Gaal belichaamt een uniek verhaal hoe je vanuit een rol van projectmanager bij VNU kunt doorgroeien. Vastberaden om met zakenpartner Derk Sauer voor VNU in 1989 een Russisch avontuur te starten belandde ze als alleenstaande 26-jarige moeder naar Moskou te vertrekken. Na enkele jaren geploegd te hebben voor VNU in de nog maar net afgesloten Sovjet-jaren richt ze met Sauer Independent Media op. Russische versies van Cosmopolitan, FHM, Playboy, Marie Claire en Good Housekeeping zien het licht. Het met vrienden (later de oprichters van de Nationale Postcodeloterij) bijeen vergaarde $100.000 startkapitaal (geen bank wilde in die tijd investeren) was bij de verkoop in delen en uiteindelijk geheel aan Sanoma goed voor EUR 123 miljoen. Terugkijkend zou Van Gaal de keuze niet opnieuw hebben gemaakt, omdat naast de zakelijke successen, ook vele schaduwzijden als de dreiging van de maffia, corruptie en dergelijke reëel waren.

Het hele avontuur op een rijtje zettend kwam Annemarie van Gaal tot drie succesfactoren achter Independent Media:
1. Als je wilt ondernemen, begin dan voor jezelf, los van een hoofdkantoor of joint venture. Houd de lijnen kort en het initiatief aan jezelf.
2. Hoewel in het geval van Independent Media gedreven door onervarenheid met taal, financiële huishouding, etc. heeft out-of-the-box denken absoluut geholpen. Distributie, boekhouding, omgang met dubieuze debiteuren, verkrijgen van Russische content kan niet 'zomaar'. Menig multinational met de juiste papieren heeft het 'daarom' niet gered in Rusland.
3. Wees 'Rus met de Russen', maar win hun harten nog meer door westerse arbeidsethiek, bijvoorbeeld rondom pensioenvoorziening, ontslagregeling, zelf er geen '9 tot 5' mentaliteit op nahouden.

Terug in Nederland werd ze directeur van de Telegraaf Tijdschriften Groep, verdiende ze 'veel gemakkelijker dan in Rusland' veel geld met onroerend goed, opende een kledingzaaak AM en uitgeverij AM Media aan de Amsterdamse PC Hooftstraat en investeerde ze in bijvoorbeeld Bright. Momenteel is ze verder actief als columniste voor Sprout, het KRO tv-programma Dragons Den en voor een nieuw 'Breekijzer-achtig' programma over het out-of-the-box oplossen van problemen van burgers. Opbrengsten van speeches, dagvoorzitterschappen e.d. gaan naar SOS Kinderdorpen. Stilzitten en achteroverleunen, 'binnen' op je 44e? Nee, graag wil ze iets groots gaan doen, wat meer focus aanbrengen. Absoluut een boeiend persoon en verhaal.

Labels: ,

12 december 2007

Medair's hulp in Afganistan belicht op TV

EO Nederland Helpt besteedt op 13, 20, 25 en 27 december aandacht aan het project van Medair in Afghanistan.

In november is er een filmploeg van EO Metterdaad naar Afghanistan toe geweest om het project in de provincie Badakhshan te filmen. Het is een zeer afgelegen en onherbergzame provincie in het noordoosten van het land. Medair werkt hier al enkele jaren aan het toegankelijker maken van de gezondheidszorg en het verbeteren van de infrastructuur. Nu de winter voor de deur staat hebben de mensen het daar extra waar. Dit alles wordt in beeld gebracht en is te zien op 13, 20 en 27 december Nederland 2 om 17:05, of 25 december om 19:25.

Johan & Lucette ten Hoeve zijn vanuit het Zwitserse Lausanne werkzaam voor Medair in de coöordinatie van onder meer deze hulpverlening in Afghanistan. Deze zomer waren we bij hen te gast.


Wilt u een gift overmaken om de mensen in Afghanistan de winter door te helpen dan kan dat op rekeningnummer 51.44.08.693 t.n.v Medair o.v.v Afghanistan of - ook heel modern - doneer online.

Labels:

10 december 2007

Muppets meet ABBA

Twee klassiekers gemixt. De jarenlang succesvolle Muppets show neemt een groot aantal ABBA hits op de korrel. Erg funny. De video kwam met volledige support van de ABBA leden tot stand.

En geweldig bijpassend tijdens het bloggen in de mediaspeler: ABBA - I'm a Marionette via FoxyTunes.

Labels: , ,

08 december 2007

Knight Rider remake in aantocht

De zwarte pratende auto KITT met de nog jonge, behendige en nog niet aan alcohol en drugs zittende David Haselhoff a.k.a. Michael Knight, ofwel de 80's tv-kraker Knight Rider krijgt een remake.

NBC werkt aan een nieuwe serie. De tijd schrijdt: ik kan praten tegen m'n zwarte auto, net als KITT heeft de Prius een navigatiescherm en mooie animaties. Helaas vertaat de auto m'n geschreeuw in m'n horloge nog niet, en waag ik het ook nog niet van drie hoog in m'n auto te springen.

Een nieuwe zwarte bak is gekozen, de 550 HP Ford Shelby GT500KR Mustang.



Even terugblikken: KITT versus KARR

en een typische opknapbeurt voor een smerig geworden KITT, inclusief Tina Turner's We Don't Need Another Hero.

en ook erg leuk is de volgende serie bloopers:

Tenslotte een Crazy Frog bewerking van de soundtrack:

Labels: , ,

13 november 2007

De Fabeltjeskrant musical

Nog tot 30 maart 2008 kun je in theaters door het hele land terecht voor een musicalvoorstelling van de Fabeltjeskrant. Tijdloos, zo blijkt uit de reactie van onze kinderen. Waar we (generatiegenoten uit de jaren '60/'70 van de vorige eeuw) met de dagelijkse verhaaltjes van Meneer de Uil zijn groot geworden, en onze kinderen nog tijdens Z@ppachteruit ermee konden kennismaken, is een musical natuurlijk voor jong & oud een feest van herkenning.

Op Fabeltjesweb hebben fanatieke ouders Steven Deters en Peter-Jan Broeders allerlei info over de populaire jeugdserie verzameld. En op - uiteraard - Wikipedia vind je een alfabetisch geordende lijst van alle personages uit de Fabeltjeskrant.


----------------
In de mediaspeler: Iris - No One Left To Lose
via FoxyTunes

Labels: ,

19 december 2006

Dag Jochem, welkom Fatima

Hockeyinternationaal en fotomodel Fatima Moreiro de Melo wordt het nieuwe gezicht van de Rabobank. Jochem de Bruin trouwt tot grote vreugde van de Britse Jochem-haters met zijn Inger en verkast naar Zweden. Deze kerstboodschap kun je vanaf maandag a.s. op tv zien.

Dat ABN AMRO de sponsor van het hockeyteam was deert Fatima niet. Volgens de Rabobank was het tijd voor iets anders. Of bevalt de vrouwelijke tegenhangster (Ellen de Man Lapidoth) van Jan Mulder bij concurrent Postbank? Volgens onderzoek vielen vooral vrouwen voor Jochem de Bruin, hebben zij - conform de Fortis commercials - ook de onderhandelingspositie bij een hypotheekaanvraag, of wil Rabobank nu liever mannen ten kantore zien? Of zijn de lezers van FHM en Body+Mind de typische Rabo-klanten? Toch nog eens de krantenbak checken.

Labels: ,

08 december 2006

Kieskeurig vergelijkt digitale decoders

Met het verder inlijven van Rendo door Essent Energie Noord kwam vorige week een aanbod om het overgenomen CAI netwerk qua dienstverlening in een 21e eeuws jasje te steken, kortom te gaan genieten van digitale televisie. Klonk best aantrekkelijk, en blijkbaar net de introductie van het kunnen vergelijken van digitale decoders via Kieskeurig.nl meegepakt.

De nuchterheid heeft het bij ons gewonnen. De televisiegids (ooit vanwege de kosten de EO Visie al ingeruild voor TROS TV Krant) per 1 januari a.s. opgezegd. We wachten verder op het aanbod van KPN Telecom om bovenop de prima bevallende InternetPlusBellen ook televisie aangeboden te krijgen. De instappakketten van KPN zijn veel aantrekkelijker dan die van Essent's Home

Labels: ,

30 november 2006

Hilversums Beeld en Geluid open

Het markante gebouw in Hilversum vol gekleurde vlakken had ik al diverse malen vanuit de trein gezien. Het is het instituut Beeld en Geluid, dat 1 december officieel geopend wordt door Koningin Beatrix.

De nieuwe typische Hilversumse toeristische attractie biedt een ontdekkingsreis door de wereld van radio en tv, met allerlei rekwisieten, historisch filmmateriaal, doe-zalen. Moderne online dienstverlening is er ook: on-demand materiaal bekijken en luisteren, zoeken in catalogi en bijvoorbeeld Sinterklaas intochten/journaals vanaf 1941. Vanaf de opening verwacht het centrum direct al tienduizenden bezoekers per jaar. Lijkt me best leuk een keer met het gezin.

Labels: , ,

27 november 2006

(On)aantrekkelijk om te zien

Vanmorgen trok op de A28 een vrachtwagen van Funderwear de aandacht. Zouden de boxershorts met funprint toch nog steeds verkocht worden, ook buiten de Wibra en Zeeman winkel? Afgezien van enkele plaatjes van meiden in ondergoed op de website word je geacht over de lopende collecties per e-mail contact te leggen. Het product wordt er direct minder funny van.

Belachelijk gemaakt in de inhaak-advertentie van Pearle is Boer zoekt vrouw (in de Pearle variant mist de boer bijpassende focale versterking). Met 3,9 miljoen kijkers is 'agricultural dating' echter behoorlijk aantrekkelijk.

Je op een andere manier laten bekijken kan bij de tandarts. En dat leren kinderen te weinig, zo blijkt uit onderzoek. 20% van de kinderen onder de 12 komt zelden of nooit hun gebit laten inspecteren.

Tenslotte vonden de kiezers vorige week Rita Verdonk inderdaad aantrekkelijker dan Mark Rutte.

Labels: , ,

This page is powered by Blogger. Isn't yours? eXTReMe Tracker