Vaak genoeg online, informatie zoekend en publicerend, om via diverse wegen medesurfers met soortgelijke interesses te boeien. Muziek, IT, websites, genealogie, fotografie, nieuwe vormen van communicatie en interessante sites zijn gemeenplaatsen.

29 januari 2008

Spraakherkenning hapert herkenbaar

Spraakherkenning toepassingen blijven nuttig, leuk, irritant en behelpen tegelijk.

Je Eigen Telefoniste
Bij Capgemini kunnen we gebruik maken van JET (Je Eigen Telefoniste), een computer die ingesproken voor- en achternamen koppelt aan voorkomens in de corporate directory en deze voor je belt. Ideaal tijdens handsfree telefoneren in de auto. Helaas worden de Nederlandse namen niet altijd goed herkend, en is het zaak alert te blijven om niet met een willekeurige collega wiens achternaam volgens 'de computer' de juiste is, in gesprek te gaan.

Prius speech recognition
Tja, ook de Nederlandse modellen van de Toyota Prius spreken alleen Engels of Duits. Hilarisch vond ik het in het begin. Turn CD player on werd herkend als Turn screen off, en zwart werd het multifunctionele display. Ik gebruik voice recognition nooit meer in de auto, de knoppen aan het stuur en de makkelijke bediening rondom het display bevalt me beter.

Sync my ride
Ford probeerde het onlangs met Microsoft Sync voice recognition software op de 2008-modellen.
Check voor je aankoop wel even de wat-werkt-met-sync lijst, om niet in de penibele situaties uit onderstaande grappige commercial terecht te komen.

Labels: , , ,

27 november 2006

(On)aantrekkelijk om te zien

Vanmorgen trok op de A28 een vrachtwagen van Funderwear de aandacht. Zouden de boxershorts met funprint toch nog steeds verkocht worden, ook buiten de Wibra en Zeeman winkel? Afgezien van enkele plaatjes van meiden in ondergoed op de website word je geacht over de lopende collecties per e-mail contact te leggen. Het product wordt er direct minder funny van.

Belachelijk gemaakt in de inhaak-advertentie van Pearle is Boer zoekt vrouw (in de Pearle variant mist de boer bijpassende focale versterking). Met 3,9 miljoen kijkers is 'agricultural dating' echter behoorlijk aantrekkelijk.

Je op een andere manier laten bekijken kan bij de tandarts. En dat leren kinderen te weinig, zo blijkt uit onderzoek. 20% van de kinderen onder de 12 komt zelden of nooit hun gebit laten inspecteren.

Tenslotte vonden de kiezers vorige week Rita Verdonk inderdaad aantrekkelijker dan Mark Rutte.

Labels: , ,

This page is powered by Blogger. Isn't yours? eXTReMe Tracker