MUNA – Saves the World

      No Comments on MUNA – Saves the World

Terwijl je het merendeel van je liedjes synth pop zijn toch je tweede album Saves the World openen met een minimalistisch gearrangeerde ballad Grow, waarin Katie Gavin aangeeft te willen groeien. Welkom terug bij het Amerikaanse trio multi-instrumentalisten Muna, dat in 2017 Harry Styles als support act begeleidde. Een poppier variant van Kate Boy rolt uit in Number One Fan. Met Naomi McPherson (ook producer) en Josette Maskin schudt ze het rock debuutalbum van zich af en hervindt zichzelf met pop tunes met melancholie, zelfreflectie en broodnuchtere teksten. Who (are you singing about). Navy Blue, met een baslijn die de melodie volgt in plaats van een eigen spoor trekt, houdt het het opnieuw in mid-tempo, al pulseert het wel zo lekker, dat ik het liedje in m’n Spotify afspeellijst Kennedy’s marching on heb gezet.

Never is een schreeuw uit de put van quarter-life-crisis, hoewel de op danceable bas en beats à la Robyn. anders suggereren: “I don’t know if I like love., I think I’ve had enough. Seems like it’s alright for some. It’s just I’m not one. Consider this my resignation.” Voorbij de samples is Pink Light een heel lekker popnummer.

Taken in 12/8, opnieuw een vlaag Kate Boy in Hands Off. En dan terug de 90’s in Good News (Ya-Ya Song) alsof Sixpence None The Richer met Sam Phillips de studio ingedoken is. In Memento lopen de zangpartijen door een vocoder op een onderkoelde beat. De track vraagt om remixes. En gelukkig, It’s Gonna Be Okay, Baby in een running-eights wave setting dat zo uit de 80’s kon stammen.