Natalie Grant – Be One

      No Comments on Natalie Grant – Be One

nataliegrantbeoneNatalie Grant is terug met een eigentijds popwerpop album. Be One, de opvolger van het 2 jaar geleden verschenen Hurricane, is een oproep echt het licht van de wereld te zijn, de mouwen op te stropen en de liefde van Jezus Christus letterlijk handen en voeten te geven. De al sinds 1999 actieve zangeres weet met haar producer en echtgenoot Bernie Herms een brug te slaan tussen de inspiratiebronnen Aretha Franklin en Whitney Houston uit de jaren ’80 en de avant-pop van nu. Een krachtige ballad c.q. titelnummer opent met een persoonlijk relaas, hoe ze een depressie overwon. Optimisme en dankbaarheid in het poppy Good Day, en dan een worship ballad King of The World. God is niet in een hokje te stoppen, zo oneindig veel groter is Hij. Van de akoestische versie is een eigen videoclip uitgebracht.

Synth pop drijft Love Has Won. Dan gas terug, op piano met het gevoelige Clean. Het met strijkers ingeluide Symphonies mengt een georkestreerde aanpak met electronica doorspekte pop. Het deed en doet me sterk denken aan Sia‘s 2014 hit Chandelier. Ook Enough is een behoorlijk dichtgetimmerde pop ballad. Synthesizers te over in de new R&B Never Miss A Beat. Tweemaal covert Natalie gezangen. Haar drie dochters Grace, Bella en Sadiezijn het kinderkoor achteraan in het eindeloos herhalend refrein van Ever Be (Kalley Heiligenthal zingt het origineel op Bethel Music‘s We Will Not Be Shaken), en broer Steve is aan de microfoon te vinden voor een bewerking van het in 1876 geschreven Nothing But The Blood. Tussendoor is More Than Anything, andermaal op piano, met koor en gelaagde opbouw meezing-gospel.