Op 11 juni berichtte ik over de komst van Apple Music per 30 juni a.s. Intussen heeft het verdienmodel van Apple Music met de protesten van Taylor Swift behoorlijk wat aandacht gekregen. En toen dook gisteren de aankondiging van Google op. Naast een $9.99 per maand abonnement, is Google Play Music (web, Android, iOS) nu ook in een met advertenties voorziene gratis variant te beluisteren. Ahum, in de Verenigde Staten dan.
So why exactly did it take @TaylorSwift13 to get Apple Music to change its tune? http://t.co/W4IERcHrCU pic.twitter.com/hCSyyGL4M9
— The New 923 AMPRadio (@923amp) June 23, 2015
@IceflowStudios I'm surprised Google, Microsoft & Samsung haven't offered her a job yet. @taylorswift13 is the first of them to beat Apple.
— Mark Sweeney (@MarkSweeney) June 23, 2015
Zogenaamde ‘curated radio stations’, ofwel voorgedefinieerde muziekprogrammering bij een stemming, muziekstijl of activiteit. Je kunt ook zoeken op artiest, album of liedje om een bijpassend ‘radiostation’ te beluisteren.
Natuurlijk hoopt Google dat je zoveel plezier beleeft aan het luisteren, dat je een abonnement op Google Play Music afsluit. Dan heb je geen advertenties meer, kun je offline muziek luisteren, je eigen afspeellijsten maken en kiezen uit zo’n 30 miljoen liedjes. Daarnaast kun je tot 50.000 liedjes uit je eigen verzameling gratis bij Google Play Music stallen en beluisteren.
Nederlandse belangstellenden kunnen wel 30 dagen gratis gebruik maken van Google Play Music. Kun je eens een vergelijk maken met Spotify of Apple Music.
Related articles
Related Posts