Color Theory – Adjustments Pt. 2

Color Theory - Adjustments 2Twee jaar na deel 1 heeft Color Theory, het alter ego van Brian Hazard weer een EP met nieuwe muziek uitgebracht. Op Adjustments Pt. 2 dus géén bewerkingen van Depeche Mode nummers. Vier eigen werken en een Color Theory vernis over de door Barry Manilow en Adrienne Anderson op basis van Chopin‘s Prelude in Cmin hit voor Donna Summer (1976) en Take That (1992) Could It Be Magic. Op Pt. 3 dan Gazebo‘s I Like Chopin maar? De volgende keer Hazard heeft bij de totstandkoming van de nummers veel interactie met zijn fans over ideeën en arrangementen. Opener Headphones is lekkere synthpop met wat dubstep wobbles.

De invloeden van vocal trance op pianopop zijn goedgekeurd en meegenomen in The Best Revenge. Achtergrondzang neemt Michelle Hazard en niet een andere zangeres voor haar rekening, ook zo’n wens van fans. Grappig eigenlijk hoe Een zaak van fans handen en voeten krijgt. The Motions is ook een uitgerijpte werkje over echtheid en een tekst uit een popsong die je echt raakt. Productivity is de zoete zwierpartij over het klavier uit Fireflies van Owl City in een eigen vondst. Ik vond het destijds een te overduidelijke rip-off, maar Brian heeft ‘m erin gehouden. Van elke track is een remix opgenomen: De Andrea Dub Remix van Headphones is trippy, Robots With Rayguns (Lucas Patrick Smith) nam The Best Revenge onderhanden tot een fraaie chillout / ambient song. De nog piepjonge producer Nikmo (1998) deed The Motions in de trance-molen en de Duitser Matt Mancid Productivity in een wat ruimtelijker jasje, zodat het wat minder op Adam Young‘s creatie lijkt. Lyder Janøy mixte eerder diverse andere Color Theory liedjes. Met Could It Be Magic ontstond zo een analoge sound, wat onderkoeld; de zang mag er de boventoon voeren. Gratis kennismaken met meer Color Theory muziek kan met de 4-song EP uit 2012.

  • Electronic “Sound Wall” Artist: COLOR THEORY