Stellar Kart – All In

      2 Comments on Stellar Kart – All In

Stellar Kart All INStellar Kart is van Word Records verkast naar Inpop en levert met All In 3 jaar na het worship album Everything is Different Now een tiental nieuwe liedjes af. Met maar 34 minuten speeltijd ontbraken creativiteit en/of budget om er meer van te maken. Criminals & Kings opent met pittige rock, waarna akoestisch gitaarspel de opmaat voor een voorspelbare meezinger en mid-tempo titeltrack. De toewijding doet me direct denken aan Lifehouse‘s liedje met dezelfde titel. Persoonlijk heeft die tweede mijn voorkeur. Het kinderkoor doet de ruwe randjes van de opener namelijk snel vergeten. Pianorock in het aanbiddingslied My Surrender en Just Like YouAdam Agee (zang, gitaar), , Nick Baumhardt (gitaar), Jeremi Hough (drums) en Aleigh Shields (bas) haalden met producer Seth Mosley (MeInMotion, Newsboys, Audio Adrenaline e.v.a.) weliswaar kwaliteit, maar ook voor de hand liggende arrangementen in huis. Airplay op christelijke pop/rock zenders is zo te horen het hoogste doel. De straight rock in Never Left Your Side leent zich prima voor concerten, handen in de lucht en meezingen maar. De oude punkrock is eindelijk in Hollywood Reality te horen. Textueel kan ik niet enthousiast worden van Super Sweet 16 and Pregnant, fired off of The Apprentice, everything is entertainment here / It’s a Hollywood reality, a la-la-land of fake believe.

De 2 ballads Time’s Not Waiting en Before and After zijn de brug naar nog eenmaal punkrock in Nowhere To Go But Up en de mid-tempo rockende Ones and Zeros, dat het andermaal op festivals goed zal doen. Als de bijbehorende tekst begint met “Ashes to ashes, we all fall down”, wens ik de mannen een dosis creativiteit toe die in dit half uurtje muziek ver te zoeken is.