Concertverslag Candy Dulfer in Hedon Zwolle

Gisteravond had ik de kans Candy Dulfer & Band weer eens live te zien, ditmaal dichtbij in Hedon, Zwolle. De vorige keer was alweer jaren geleden samen met vader Hans op een jazzfestival in Groningen. De release van Crazy (2011) was een goede aanleiding weer te gaan touren. Special guest naast de getalenteerde band: zanger, rapper, trompettist en liedjesschrijver Printz Board, producer van de Black Eyed Peas, een goede samenvatting van de sound van flink wat liedjes op Crazy.

La Dulfer was direct goed op dreef met haar band: Harvest for the World en vervolgens veel nieuw materiaal: Electric Blue, Flame, Hey  Now, Complic8ed Lives, Please Don’t Stop en Crazy. Verder Good Music en No End. Grappen makend over Prince die z’n hoogtepunt had met Life of the Party, dat “natuurlijk” speciaal voor de saxofoniste geschreven had. Mary Jane en een heel uitgebreide versie met allerhande solo’s van haar grote 1993 hit Sax-a-Gogo maakte de set compleet.

We hebben kunnen meeklappen, vingerknippen en zingen. Zanger Phatt, Toetsenist en rapper Chance Howard, trompettist en zanger Jan van Duikeren, gitarist Ulco Bed, drummer Oscar Kraal, toetsenist Arjan Mooijer en bassist Manuel Hugas leverden topkwaliteit. Printz Board was niet alleen zingend, maar ook dansend, trompet spelend en als human beat box te bewonderen. Candy trok het publiek in om te spelen. Haar geringe lengte viel toen wel op (en maar dollen over de Little Prince ;)). Zonder toegift kwam de band natuurlijk niet weg bij het publiek dat opvallend veel generatiegenoten van mezelf en La Dulfer trok.

• Candy Dulfer’s new CD ‘Crazy’ Out Today‏!(hangout.altsounds.com)