Leeggelopen het weekend in

      3 Comments on Leeggelopen het weekend in

Ik had je vanochtend graag verteld hoe ik het gisteravond in Tilburg had gehad. Eind gistermiddag was ik nl. met ticket en fotocamera op weg naar 013, waar het Iers/Engelse synthpop / futurepop duo VNV Nation zou optreden. De uit zanger/componist/toetsenist Ronan Harris en drummer Mark Jackson bestaande formatie zou er hun enige show in Nederland rond de release van Automatic aanstaande dinsdag geven. De heren deden eerder Lowlands, Summer Darkness Festival (ze zijn er in 2012 weer) en het vermaarde Coachella aan, maar nu was de verwachting dat niemand stil zou staan bij deze energieke en emotioneel geladen muziek. Ik had in mei, zodra bekend was, dat VNV Nation (Victory Not Vengeance) zou komen, een ticket besteld. Wel was ik benieuwd hoeveel live en hoeveel uit de meegebrachte computers zou komen. En als klap op de vuurpijl kwamen ruim een week geleden soundclips van hun aanstaande album Automatic op Soundcloud. Automatic zal 16 september in Europa, 2 dagen later in Amerika worden uitgebracht. Veelbelovend! Als support act was de Duitse formatie Straftanz meegekomen.

En daar sta je met je goede gedrag

Maar, zonder mij, want op de IJsselbrug meldde de Seat dat ik de bandenspanning moest controleren. Ik halt houden bij Shell ‘t Loo aan de A28. Uitgestapt was er geen redden aan. Fluitend liep de linkerachterband leeg. En met slechts een spuitbus, geen reserveband meegeleverd bij de leasewagen, restte niets anders dan ING CarLease bellen. Auto bleek niet in hun administratie te staan, gisteravond alsnog. 4960km in één maand was wel veel volgens de telefoniste, typisch voorbeeld van opmerkingen die je beter voor je kunt houden. Vervolgens doorverbonden met Seat Mobiliteitservice. Die wilde alleen een melding doen, als ik het chassis nummer had, want ja, het was nog zo’n nieuwe auto. Via Klazien uit de thuis liggende kenteken deel 1 chassisnummer doorgegeven. De Wegenwachter zou tussen 0 en 60 minuten aanrijtijd hebben. Dat werd dus de volle 60 minuten. Aan de Wegenwachter was de aan zowel ING als Seat doorgegeven informatie dat er géén reservewiel was, niet meegegeven. Gewapend met pomp, touwtje en wat gereedschap kon de band gerepareerd worden. Ook de hulpverlener had nog wat advies (‘t is net, alsof iedereen in de consultancy zit). Ik moest toch echt een reservewiel hebben, dat was gewoon een optie bij de leasemaatschappij (niet dus). Want ja, als het ‘s avonds of in het weekend was gebeurd, had een andere hulpdienst meer betaald moeten worden, dan de leasemaatschappij zou vergoeden. Komt wat vreemd over bij een operational lease contract, waar ik slechts als goed huisvader heb te zorgen voor de auto, en alle onderhoud en reparatie slechts in overleg met en op aangeven van de leasemaatschappij uitgevoerd mag worden. Wie betaalt, bepaalt.

Na 19.30u, het tijdstip dat ik al in de parkeergarage bij de Veemarktstraat in Tilburg had willen zijn, kon ik vanaf Wezep huiswaarts keren. Schrale troost om 20u bij de verkeersinfo. Op de A2 tussen Utrecht en Everdingen waren 3 rijbanen dicht en was er geen doorkomen aan. Had ik anders ook nog mee te maken gehad. Volgend weekend zal ik Automatic voor je oppikken en bespreken….verrassingen voorbehouden.