Deborah Micek & Warren Whitlock – Twitter Revolution

 Met een ondertitel How Social Media and Mobile Marketing is Changing the Way We Do Business & Market Online, een voorwoord van Robert Scoble, heeft het schrijversduo Deborah Micek & Warren Whitlock een uitleg over wat Twitter is, wat je ermee kunt doen en verder heel veel tips & aanwijzingen verzameld. Het tweetal is een vleesgworden voorbeeld van hoe mensen elkaar via social media ontmoeten om er vervolgens een vruchtbare samenwerking van te maken. In het eerste deel wordt het hoe en waarom van Twitter uitgelegd, inclusief praktische tips hoe je een account aanmaakt, waarmee je wel en niet begint te twitteren en hoe je aan je eerste volgelingen komt. Deel twee draait om het succes op Twitter. Waarom zouden bedrijven moeten twitteren? Welke applicaties zijn er om te twitteren? Is een correcte spelling belangrijk en wat is die Twitter Whale? Hoe houd je stalkers en wat te opdringerige verkopers op afstand? Deel drie handelt over invloed, overtuiging, personal branding, het aantrekken, verbinden en bekeren van mensen. Kortom: aantrekkelijk maken van je twitter berichten, door Twitter als Public Relations hulpmiddel in te zetten. En hoe leg je nu echt uit wat twitteren is? Gastschrijver Remarkablogger vergelijkt Twitter met sex. Erg plezierig om te hebben, wat lastig uit te leggen aan je kinderen of andere onwetenden. Dit in 2008 geschreven boek zou zonder follow-up snel verouderen, en daarom zijn er ichapters op TwitterHandbook.com met interviews, video’s , FAQ’s, radio-uitzendingen, een overzicht met applicaties, gedachten over de toekomst van social media en een woordenlijst. Niet alleen voor de nieuweling op Twitter, maar ook voor doorgewinterde twitteraars is er best wat te leren uit dit boek: etiquette, de manier waarop vrouwen met social media omgaan, speciaal twitter jargon en interessante applicaties. Het duo schrijft toegankelijk, recht voor de raap en humorvol. Dat houdt conversaties levend, en juist daarvoor is Twitter bedoeld.